top of page

U-bun-tu!

אתמול למדתי מילה חדשה: Ubuntu - או-בו-נטו. נשמעת לכם קצת כמו מילה מאפריקה? אתם צודקים. זו מילה שמתארת פילוסופיה אתית -הומניסטית, שמקורה באמת באפריקה , המגלמת בתוכה דרך חיים שלמה ומתמקדת באמון ובקרבה שבין אדם לחברו.


אובונטו , מתארת יחסים בהם אדם פתוח לאחרים, מתחשב באחרים, ולא מרגיש מאוים כשאחרים טובים ממנו,. הוא לא מרגיש מאוים משום שהוא מאמין ובעל ביטחון עצמי מספיק חזק לדעת כי הוא משתייך לקבוצה גדולה יותר והוא נפגע כאשר אחרים מושפלים או נפגעים. אם תרצו זה דומה ל"השלם גדול מסכום חלקיו" , "כל ישראל ערבים זה לזה" והעובדה שהכוח שלנו כקבוצה תמיד גדול יותר ועוצמתי יותר מאשר כוחו של היחיד. אני כותבת על זה כי אני רואה סדרת-דוקו מצוינת בנטפליקס " THE PLAYBOOK" בסדרה, שרשרת ראיונות עם טובי ובכירי המאמנים בעולם בתחום הספורט , בה הם חולקים את הכללים האישיים שלהם להצלחה בספורט וכמובן מה הם לקחו משם לגבי החיים בכלל.

דוק ריברס שהיה אחד המאמנים הבולטים ביותר בתולדות הNBA מדבר בין השאר על כלל ה- Ubuntu והוא אומר שם: לחיות Ubuntu זה לדעת שהכוח של הקבוצה הוא ביכולת של כל אחד מהיחידים בה להעצים ולקדם זה זה. בלי זה זה אוסף של אגואים שרק מתנגשים זה בזה. כך אגב הוא הצליח לייצר סדרות של נצחונות לקבוצות אותן אימן.

אני רואה ושומעת את כל מה שקורה מסביב, את הכעס והפילוג ואומרת- BE Ubuntu רק ככה ננצח.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page