top of page

תסמונת בן הזוג הנגרר

לאחרונה קראתי מאמר מאוד מעניין, שקרא בשם לתופעה שאני רואה בקרב מתאמנים שלי, אבל גם כתופעה שאני מכירה מקרוב, כחוויה אישית שחוויתי.

"בן הזוג הנגרר" מתאר מצב של מתח ואי שביעות רצון שיכול להתרחש כאשר בן/בת הזוג שלך עושים איתך מעבר למדינה אחרת, בעקבות רילוקשיין.

בעקבות מעבר זה, בן הזוג הנגרר (גם אם הוא אגב, הוביל את המהלך "מאחורי הקלעים", עדיין המעבר עצמו לא קרה "בגללו" או "בזכותו") מרגיש בלתי מסופק ובלתי מוגשם.

איך אפשר למנוע או למזער "נזקים"?

1. המעבר צריך להיות החלטה משותפת

קודם כל, רילוקיישן חייב להיות החלטה משותפת בינך לבין השותף שלך. אם אתה מכריח אותו (אותה) לעבור איתך, קיים סיכון שאתה יכול ליצור טינה, אשר בסופו של דבר עלול לגרום לבעיות עיקריות במערכת היחסים שלכם. ההחלטה לעבור לחו"ל ראויה לכל מחשבה ותכנון מוקדמים... נקטו יחד גישה פעילה באמצעות קריאת בלוגים מקוונים, פורמים, אתרים ודפי פייסבוק ללמוד על הקהילה העתידית שלכם.

2. צמצום ההשפעה השלילית של ההלם התרבותי

תכננו תקופת הסתגלות ראשונה יחד, לפני תחילת העבודה שלך, כך שתוכלו לחקור יחד את איזור מגוריכם, נהיגה, דרכי התמצאות, מוסדות ציבוריים וקהילתיים, בנקים ומוסדות חינוך.

3.שמירה על קשר עם בני משפחה וחברים

החודשים הראשונים של המעבר, (לעיתים אפילו שנה) הם לעתים קרובות קשים, במיוחד עבור בן הזוג נגרר. הוא (היא) מרגיש בודד ומתגעגע הביתה. אחת הדרכים למזער את ההשפעה של געגועים הביתה ובדידות היא לשמור על קשר חזק עם בני משפחה וחברים מהבית, על ידי יצירת קשר קבוע בדרכים רבות כגון שיחות טלפון, שיחות וואטסאפ, הודעות דוא"ל ופייסבוק.

4. התמקדות חיובית בהזדמנויות

בן הזוג הנגרר לרוב, וויתר על מקום עבודה, קריירה ויכולת להתקדם תעסוקתית כדי להיות איתך.

בעקבות כך לרוב, בן הזוג מאבד "את המיקוד בחייו", את הציר המרכזי, במיוחד למי שהיה פעיל מאוד לפני המעבר.

המפתח הוא לעודד את השותף שלך להתמקד בצורה חיובית בהזדמנויות הזמינות במדינה החדשה.

למשל:

- אם בן/בת הזוג שלך מוותר על העבודה לחלוטין, כדאי לאמץ כמה תחביבים חדשים, לפגוש ולהכיר חברים חדשים במרכזים קהילתיים, במועדוני ספורט ובבתי הספר של הילדים)

- חזרה ללימודים ולעולם האקדמי יכולה להיות אופציה מצוינת להתקדמות במסלול קריירה שהיה בארץ או הזדמנות לפתח קריירה חדשה דרך לימודים.

- התנדבות היא אופציה מצוינת: והזדמנות למלא את הריק במשמעות ולתרום לעולם סביבך. החל במשימות ניהוליות,חינוכיות,סוציאליות ועד גיוס כספים.

- עבודה מבוססת אינטרנט כגון כתיבה עצמאית, תכנות מחשבים או עבודות פיתוח אתר, יכולות אף הן להיות אופציות מצוינות לצמיחה מחודשת ולהרגשה מיטבית לכל אורך השהות.

אני חושבת שהנקודה המרכזית היא איך להפוך את הקושי להזדמנות ואיך להפוך מ"נגרר"- סביל

למוביל-פעיל!

בהצלחה!

Couple walking together in desert
Couple walking together in desert

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page